Ma/Do 9 – 17, Vr 9 – 16
02 643 12 11
De organisator van het evenement heeft de keuze: hij kan uw ticket terugbetalen; of hij kan u een tegoedbon te geven.
De voorwaarden voor een tegoedbon zijn:
1. Het evenement is geannuleerd door de coronacrisis.
Dat moet op de tegoedbon vermeld staan.
2. De organisator verplaatst het evenement of gaat een nieuw evenement organiseren met dezelfde essentiële kenmerken, zoals de prijs, de artiest, enz.
Het verplaatste of nieuwe evenement:
- wordt georganiseerd op dezelfde plaats of op een plaats dichtbij de oorspronkelijke;
- vindt plaats binnen de 2 jaar na de datum van het geannuleerde evenement.
3. Het bedrag op de tegoedbon moet gelijk zijn aan het bedrag dat u al hebt betaald voor het geannuleerde evenement.
Als u enkel een voorschot betaalde, dan kan de organisator niet eisen dat u de volledige ticketprijs betaalt om u een tegoedbon te geven.
De organisator mag u geen kosten aanrekenen voor de tegoedbon.
Hij mag u ook geen toeslag vragen voor het nieuwe evenement.
Als de tegoedbon niet aan die voorwaarden voldoet, dan kan u de terugbetaling eisen van uw oorspronkelijke ticket.
U mag een geldige tegoedbon niet weigeren, behalve als u niet aanwezig kan zijn op de nieuwe datum. U moet aantonen waarom u niet aanwezig kan zijn.
U vindt meer info rond de tegoedbon op de website van de FOD Economie.
Als u een conflict hebt met de organisator van een evenement, dan kan u contact opnemen met de Consumentenombudsdienst.