Aller au contenu Aller au formulaire de recherche Aller au page de contact Aller au sitemap

12/06/2024

Maak kennis met Jean Meuwèse

Vanuit het bruisende hart van Brussel komen CEO Jean-Meuwèse en zijn team van makelaars, met een verhaal dat begon in het jaar 2000. Het kantoor Meuwèse en Gulbis is opgericht door de vader van Jean en zijn huidige partner, Kriss Gulbis, die nog steeds betrokken is bij het bedrijf. Hun specialisatie ligt in verzekeringen voor mede-eigendom, een niche die voor hen zeer succesvol is gebleken.

Wat trok u aan in het beroep van verzekeringsmakelaar?

“Na het afronden van mijn studie, adviseerde mijn vader mij om me te specialiseren in verzekeringen en een diploma als distributiemanager te behalen. Na het behalen van dit diploma, heb ik eerst nog twee jaar in de verzekeringssector gewerkt. Op een dag belde mijn vader mij op en vertelde mij dat hij een vertegenwoordiger moest aannemen en vroeg of ik interesse had om op zijn kantoor te komen werken. Zo begon ik in 2007 als werknemer bij het kantoor en groeide in 2014 al snel uit tot zelfstandig ondernemer. ”

Is rechtsbijstand een onderwerp waaraan u prioriteit geeft bij uw klanten?

“Juridische bescherming is essentieel en ik ben van mening dat wij dit niet genoeg aanbieden. In het segment waarin wij werken, appartementencomplexen, bieden wij systematisch een juridisch beschermingscontract aan voor alle gebouwen die wij beheren. Als het gaat om bedrijven en particulieren, moeten wij een extra inspanning leveren. Daarom komt Laetitia, onze ARAG Business Advisor, regelmatig bij ons langs. Haar bezoeken helpen ons om het product top-of-mind bij mijn managers te krijgen, zodat wij het vaker aanbieden en een goede productkennis ontwikkelen.”

Denkt u dat rechtsbijstand steeds meer in de belangstelling van klanten staat?

“Ja, ik denk dat rechtsbijstand steeds meer aandacht van klanten krijgt, maar vaak pas wanneer ze al met een probleem geconfronteerd worden. Het is belangrijk om klanten bewust te maken van het belang van juridische bescherming voordat zich problemen voordoen. Onze rol als makelaar is om klanten te informeren over het bestaan van onafhankelijke rechtsbijstand en ervoor te zorgen dat ze al een polis hebben op de dag dat ze juridische bijstand nodig hebben. Wat mij betreft moeten wij ze echt kunnen overtuigen om deze bescherming op tijd aan te schaffen.”

Wat zijn de sterke punten van uw kantoor ten opzichte van de concurrentie?

“Ons kantoor onderscheidt zich van de concurrentie door onze specialisatie: het niche brandverzekeringen voor appartementen. Daarnaast heeft ons kantoor een hele reeks aanvullende garanties opgesteld die bovenop de algemene voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij komen. Wij hebben dus onze eigen dekkingen, die zijn goedgekeurd door de brandverzekeringsmaatschappijen.”

Welke strategieën hebt u toegepast op het gebied van schadebeheer om een kwaliteitsservice aan uw klanten te garanderen?

“Wij passen verschillende strategieën toe om een kwaliteitsservice aan te bieden. Ten eerste hebben we geïnvesteerd in een team van 29 medewerkers, waarvan evenveel mensen werken in het departement Claims als in het departement Productie (leveren van verzekeringsproducten of -diensten). Dit is ongewoon in België, maar essentieel gezien de complexiteit van mede-eigendom en de vele claims die daaruit voortkomen, voornamelijk gerelateerd aan waterschade. Elke syndicus waarmee wij samenwerken, heeft zijn eigen toegewijde manager, wat zorgt voor een persoonlijke en efficiënte service. Wij hebben negen schadebeheerders en drie mensen die voortdurend onderweg zijn om onze klanten te verdedigen tijdens schade-expertises. Dit investeren in mensen heeft geleid tot een sterke klantrelatie en maakt onze klantenservice in schadebeheer een van onze sterke punten.”

Wat zijn volgens u de drie essentiële kwaliteiten die een makelaar tegenwoordig moet hebben?

“Als ik aan de kwaliteiten van een goede makelaar denk, dan denk ik eerst en vooral aan beschikbaarheid, luistervaardigheid en proactief zijn. Beschikbaarheid betekent dat een makelaar elk moment klaar moet staan en zich beschikbaar stelt voor de klant. Luistervaardigheid houdt in dat een makelaar in staat moet zijn om naar zijn klanten te luisteren, hun problemen te begrijpen en hen te helpen bij het vinden van oplossingen. Tot slot is proactiviteit van groot belang. De makelaar zoekt actief naar manieren om de behoeften van zijn klanten te vervullen en mogelijke problemen te vermijden door hen passende dekkingen aan te bieden.”

Wat zijn 3 woorden die jullie samenwerking met ARAG omschrijven?

“De drie woorden die onze samenwerking omschrijven zijn luisteren, snelheid en professionaliteit. Luisteren is essentieel wanneer wij met ARAG praten over problemen of ingewikkelde geschillen, omdat de contactpersoon die voor ons staat het probleem moet begrijpen en het serieus moet nemen. Snelheid is een belangrijke factor, vooral in het management met Laetitia, die bekend staat om haar punctualiteit en efficiëntie. Haar snelheid en nauwkeurigheid dragen bij aan een succesvolle samenwerking. Tot slot is professionaliteit een onmisbare eigenschap van ons contact bij ARAG, wat bijdraagt aan een vlotte en betrouwbare communicatie en dienstverlening.”

Hoe is uw relatie met uw Business Advisor?

“Eerlijk gezegd is onze relatie met Laetitia echt top. Ze is proactief, snel en precies, kortom: ze is perfect!”

Welk advies geeft u andere makelaars mee?

“Makelaars die nog niet samenwerken met ARAG, zouden dat gewoon moeten proberen. Ze zullen snel overtuigd zijn. Zoals het Franse gezegde luidt: "tester, c'est l'approuver". Als het werkt, zal je zien dat het goed is en zal je het blijven gebruiken. Wij hebben jaren geleden ARAG gekozen als onze juridische beschermingspartner, en daar zijn wij erg tevreden mee.”